9 de marzo de 2011

SA JAIA COREMA


La Vella Quaresma és una mena de calendari que utilitzem per tal d’anar marcant el pas del temps en les llargues set setmanes quaresmals. La Vella, cal retallar-la el Dimarts Gras, l’últim dia dels Carnestoltes, i cal penjar-la, el Dimecres de Cendra, en una finestra de la casa que doni a l’exterior. Recordeu que cal retallar ben retallat l’espai que hi ha entre peu i peu… Els dissabtes de Quaresma li tallareu un peuet. Així, sempre sabreu quantes setmanes falten perquè arribi la Pasqua…



Au, ja ho sabeu. A pintar la vostra Vella Quaresma com creureu convenient. I si la pengeu a l’escola, recordeu-vos de tallar-li el peuet el divendres; així sabreu quant falta per començar les vacances de Pasqua! Recordeu que no cal guardar la Vella Quaresma! En trencar l’últim peuet cal esgarrar-la o cremar-la. Diuen que això porta sort… i si fora cert?

FONT: http://racotic.blogspot.com/

La Vieja Cuaresma es un tipo de calendario que utilizamos para ir marcando el paso del tiempo en las largas siete semanas Cuaresmales. La Vieja, hay que recortarla el Martes Graso, el último día de Carnaval, y hay que colgarla, el Miércoles de Ceniza, en una ventana de la casa que dé al exterior. Recordad que hay que recortar muy recortado el espacio que hay entre pie y pie… Los sábados de Cuaresma le cortaréis un pie. Así, siempre sabréis cuántas semanas faltan para que llegue la Pascua…



Ya lo sabéis. A pintar vuestra Vieja Cuaresma como creáis conveniente. Y si la colgáis en la escuela, acordaos de cortarle el pie el viernes; así sabréis cuánto falta para empezar las vacaciones de Pascua! Recordad que no hay que guardar la Vieja Cuaresma! Al romper el último pie hay que estropearla o quemarla. Dicen que esto trae suerte… y si fuera cierto?




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Muchas gracias por dejar tu comentario, me encanta leerlos y que me contéis vuestras experiencias. Si quieres compartir con nosotros tu material, mándame un correo a maestrosdeaudicionylenguaje@hotmail.com

Que tengas un feliz día!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...